FANDOM

Zuhanás
Epizód 6. évad
3. epizód
Eredeti cím Descent
Vendégszereplők Carmen Argenziano (Jacob Carter/Selmak)
Colin Cunningham (Davis őrnagy)
Gary Jones (technikus)
John Shaw (Dr. Friesen)
Peter DeLuise (hadnagy)
Gerald Wong (nindzsa Jaffa)
Író Joseph Mallozzi és Paul Mullie
Rendező Peter DeLuise
Gyártási szám 603
Első vetítés 2002. június 21.
Epizódok időrendben
← Előző Következő →
Megváltás Jégbe fagyva
Az Zuhanás (Descent) a Csillagkapu filmsorozat hatodik évadjának harmadik része.

IsmertetőSzerkesztés

Stargate-earth-glyph Figyelem: Itt a Csillagkapu 6. évadjának cselekményét vagy a végkifejletet is olvashatod.

A CSKP-on felfedezik, hogy egy Goa'uld anyahajó kering a Föld körül. A CSK-1, Jacob Carter, Davis őrnagy és egy tudós, dr. Friesen egy tel'tak segítségével a hajóhoz repül, hogy felfedje, mi történt. Jonas életében most jár először az űrben, és nagyon tetszik neki. Szeretne ő is a hajóra menni, de Jack parancsára Teal'c-kel a teherhajón kell maradnia.

A hajón senkit sem találnak, azonban különös hangokat hallanak, melyekről nem tudják megállapítani, hogy honnan származnak. A pel'tak-on Jacob megállapítja, hogy mielőtt elhagyták a hajót, elindították az önmegsemmisítést, de az ismeretlen okok miatt félbeszakadt. Carter és Davis őrnagy elmennek, hogy megpróbálják véglegesen leállítani a folyamatot.

Miközben O'Neill ezredes és Friesen elindult ellenőrizni a hajtóművet, Carter és Davis őrnagy akadályba ütköznek: a számítógépet körülvevő folyosók ugyanis le vannak zárva. Jacobnak sikerül kinyitnia az ajtót, így folytathatják utukat. A számítógép termének ajtaján botfegyverek nyomát találják, és ez az ajtó sem nyílik, ezt már Jacobnak sem sikerül kinyitnia. Jack-nek szólnak, hogy robbantsa fel.

Útközben Friesen-t a pel'takra küldi, aki megtagadja a parancsot, és visszasiet, hogy megnézze a pajzsokat (erre korábban nem kapott engedélyt), de megölik Anúbisz Jaffái.

Eközben sikerül berobbantani a számítógépterem ajtaját. Carter rájön, hogy a hajó számítógépébe letöltött Thor elméje művelte a visszaszámlálás leállítását, és ő vezette a hajót a Naprendszerbe. Hívják Friesent, de nem válaszol, ezért O'Neill ezredes elindul megkeresni, hamar megtalálja a holttestét.

A Jaffák a pel'tak-ra mennek, ahol botfegyverrel lelövik Jacob-ot, és letérítik az anyahajót a pályájáról, egyenesen a Föld felé. Nem sikerül irányt változtatniuk.

Anúbisz Jaffái a gyűrűkkel a teherhajóra mennek, de Teal'c mindhármójukat lelövi Zat-tel. Jack-ék már készen állnának az átteleportálásra, de Teal'c értesíti őket a történtekről, és arról, hogy a gyűrű vezérlőkristályai kiégtek, ráadásul már nincs elég idejük arra, hogy odarepüljenek.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki