FANDOM

Uralom
Epizód 10. évad
19. epizód
Eredeti cím Dominion
Vendégszereplők Morena Baccarin (Adria)
Cliff Simon (Ba'al)
Eric Breker (Reynolds)
Peter Flemming (Malcolm Barrett)
Író Alex Levine
Alan McCullough
Rendező William Waring
Gyártási szám 1019
Első vetítés 2007. március 6.
Epizódok időrendben
← Előző Következő →
A család köteléke Vég nélkül
Az Uralom (Dominion) a Csillagkapu filmsorozat tizedik évadjának tizenkilencedik része.

IsmertetőSzerkesztés

Stargate-earth-glyph.png Figyelem: Itt a Csillagkapu 10. évadjának cselekményét vagy a végkifejletet is olvashatod.

Mivel Adria képes Vala érzékelésére, ezért a CSK-1 úgy döntött, hogy csapdát állít fel neki. Vala-t egy bolygóra viszik, majd hamis emlékeket ültetnek az agyába, így a lány felébredve azt hiszi, hogy a Földön megbízhatatlannak minősítették, és börtönbe zárták. Onnan szökött meg, és egy idegen világbeli kocsmában kockajátékozva talált rá Adria.

A két nő a Clava Thassaras Infinatus-t rejtő bolygóra utazik, de átlépve a csillagkapun, a túloldalon már a készültségben lévő CSK-1 várja őket. Elmesélik az Ori-nak és Vala-nak, hogy hogyan ültettek hamis emlékeket a lány agyába. Adria csapdába esett, mert a működő anti-Hirnök eszköz miatt nem tudja használni a hatalmát. Ekkor megjelenik pár Jaffa, és lefegyverezve a CSK-1-et, Ba'al álcázott hajójára viszik Adria-t.

A CSK-1 nyomoz, míg megtalálnak egy elpusztított találkozót, amin Ba'al klónjainak holttestei hevernek szerteszét. Az igazi Ba'al ölte meg őket, hogy ne tudják nyomra vezetni a CSK-1-et. Az egyetlen túlélő elmondja, hogy hogyan juthatnak a Goa'uld hajójára.

A CSK-1 későn érkezik, a Goa'uld hajón már Ba'al átvette Adria teste felett az irányítást (Goa'uld lárvaként beleköltözött Adrai emberi testébe), így próbálván hatalmat gyakorolni az óriási Ori flotta felett. A Föld a Tok'ra segítségét kéri, akik a mélyaltatásban lévő Adrai testéből próbálják eltávolítani a Goal'uld lárvát, egy kockázatos műtéttel.

A műtét nem sikerül, Ba'al eltávolítása előtt még kiocsát egy halálos toxint, amitől Adriára hosszú, szenvedéssel teli haláltusa vár. Az anti-Hirnök eszköz kikapcsolásával Adria meggyógyíthatná önmagát, de a Föld ezt nem teheti meg, mert akkor nincs semmiféle védelmük az Orici ellen.

Adrai lassan legyőzve az anti-Hirnök eszköz erejét, és tudván, hogy közeleg halála, elkezd felkészülni a felemelkedésre. Mentális erejével elzárja szobáját, és Vala-t a többi CSK-tagtól, majd amikor Mitchell és Teal'c lángvágóval próbál bejutni, a szintén csapdába esett Daniel-t hütőgázzal árasztja el.

Vala felkap egy fegyvert, és megpróbálja megölni Adria-t, aki felemeli Mal Doran-t, és fojtogatni kezdi (szintén az elméjével). Végül is Vala-t nem öli meg, s a CSK-1 bejutva a helységbe, már csak Adria felemelkedésének végét látja.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki