Fandom

Stargate wiki

Sateda

284pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
Sateda
Epizód 3. évad
4. epizód
Eredeti cím Sateda
Vendégszereplők Frank Collison(Keturah)
Alexandra Carter (Linor)
Író Robert C. Cooper
Rendező Robert C. Cooper
Első vetítés 2006. augusztus 4.
Epizódok időrendben
← Előző Következő →
Ellenállhatatlan Leszármazottak
A Sateda (Sateda) a Csillagkapu filmsorozat harmadik évadjának negyedik része.

IsmertetőSzerkesztés

AtlantisGlyph09.svg.png Figyelem: Itt a Csillagkapu: Atlantisz 3. évadjának cselekményét vagy a végkifejletet is olvashatod.

Egy felderítő akció során Sheppard csapata egy primitív falura talál. Sajnos nem sokkal ezelőtt már látták Ronont, az egyik el is kiáltja magát: "Lidérc-hozó!". Az íjakkal felfegyverkezett lakók tüzet nyitnak a csapatra, McKay-t eltalálják a jobb fenekén. Teyla, Ronon, és Sheppard elkezdenek figyelmeztető lövéseket adni a támadók feje fölé, miközben hátrálnak a közelben lévő csillagkapu felé. Teyla és Ronon lemarad, hogy fedezze a másik kettőt, Sheppard a kapunál hagyja Rodney-t és visszatér segíteni a társain. Sajnos mindhármukat nyugtatólövedékkel találják el, így csak Rodney tér vissza Atlantiszra.

A három, aki nem jutott vissza, egy szűkös cellában ébred. Ronont kérdőre vonja a falu vezetője, Keturah. Ő és népe neheztelnek Rononra azért, ami a faluval történt, miután elláták a sebeit és menedéket nyújtottak neki. A faluban nem véletlenül hívják Ronont a "Lidérc-hozónak". Akkor volt ezen a bolygón amikor a Lidérc elől menekült; miután félholt állapotban megérkezett, a falusiak gondozták, amíg rendbejött, mit sem tudva a beléültetett nyomkövetőről.

A Lidérc adott Keturahnak egy adót, aminek segítségével kapcsolatba tud lépni velük, és megígérte neki, hogy ha élve elkapják Ronont, megkímélik a falut a jövőbeli étkezésektől.

Közben Atlantiszon, egy meg nem nevezett őrnagy sikertelenül próbál információkat nyerni Rodneytől, aki ezalatt az idő alatt nagyobb mennyiségű morfium hatása alatt áll.

A bolygón Ronon kihasználja, hogy élve kell a Lidércnek és önnön életének kioltásával fenyegetve eléri, hogy ártatlan társait engedjék szabadon. Teyla és Sheppard erősítéssel visszatér hogy kimentse Ronont, de addigra az egész falu a Lidérc pusztításának áldozatává válik, Ronon pedig eltünik. A csalódott csapat, feltételezi, hogy Ronon-t újra egy kegyetlen macska-egér játéknak akarja kitenni a Lidérc, és a távolsági érzékelőket átkalibrálva elkezdenek Lidérc nyomkövetők nyomai után kutatni, mielött túl késő lenne.

Eközben a kegyetlen Lidérc úr, aki lerombolta Ronon szűlőbolygóját, ismét saját, kegyetlen játékává teszi Ronont. Az igazságtalan, élet-halálra menő fogócskában Rononnak meg kell küzdenie saját démonjaival, a barátai és kedvese elvesztésének emlékeivel.

McKaynek sikerül találnia hét nyomkövetőt, köztük Rononét is, a szülőbolygóján. A kapun keresztül nem tudnak segítséget küldeni, mert a Lidérc blokkolja azt (a "szökevény" szökését megelőzendő), így a részben harcképtelen Daedalus fedélzetén közelítik meg a bolygót, és egy álcázott Ugrón szállnak le rá. Sheppard és Teyla segíti Ronont a Lidérc főnök bolygóra csalogatásában, ahol végre párbajt vívhat vele (figyelmeztetve Sheppard-öt és Teyla-t, hogy ha közbeavatkoznak megöli őket). Ronon vesztésre áll, Sheppard és Teyla félnek beavatkozni, így McKay-re és Beckett-re hárul a feladat.

Ők miszlikbe lövik a Lidérc főnököt az Ugró rakétájával, az utolsó pillanatban, mielött az elkezdene a földretepert Rononből táplálkozni.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki