Fandom

Stargate wiki

Röppálya

284pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
Röppálya
Epizód 4. évad
12. epizód
Eredeti cím Tangent
Vendégszereplők Apófisz (Peter Williams) (hang)
Paul Davis őrnagy (Colin Cunningham)
Selmak / Jacob Carter tábornok (Carmen Argenziano)
Vidrine altábornagy (Steven Williams)
Író Michael Cassutt
Rendező Peter DeLuise
Első vetítés 2000. szeptember 15.
Epizódok időrendben
← Előző Következő →
Ahová nincs visszatérés Az átok
A Röppálya (Tangent) a Csillagkapu filmsorozat negyedik évadjának tizenkettedik része.

IsmertetőSzerkesztés

Stargate-earth-glyph.png Figyelem: Itt a Csillagkapu 4. évadjának cselekményét vagy a végkifejletet is olvashatod.

A történet elején egy kifutópályán látjuk O'Neill ezredest, Samanta-t és Daniel-t. Egy magas rangú katona társaságában megérkezik Hammond tábornok is, és a beszélgetésből kiderül, hogy egy átalakított siklót fognak tesztelni. Kisvártatva Teal'c is megérkezik, amikor alacsonyan elrepül a nézők felett.

A leszállás után mindenki nagyon meg van elégedve az átalakított siklóval, melynek fedélzeti rendszerei majdnem megegyeznek az eredetivel leszámítva a létfenntartást és a fegyverzeti vezérlőt azzal a két levegő-levegő rakétával, melyet éles bevetésre kellene vinniük. Miután O'Neill és Teal'c felszáll, és a célpontra repül, a dolgok kicsúsznak a kezük alól és a sikló az űrbe indul.

Mivel a hajó űrrepülésre is alkalmas, utasai nem haltak meg rögtön. Egy kis üzenet játszódott be a kabinban, melyből megtudták a gép különös viselkedésének okát. Apóphisz építette be ezt a biztonsági mechanizmust Teal'c árulása után az ilyen dezertációk megelőzése végett. A helyzet egyre kilátástalanabb, mivel a földtől távolodva a rádiójel-váltás is egyre több időbe telik. A gép nincs felszerelve hosszú távú repülésre, így az oxigén és energiakészletek fogyni kezdenek.

A gyorsulás ugyan megáll, de a hajót még mindig nem tudják irányítani. Eközben a földön dolgoznak a probléma megoldásán, kiküldik a CSK-2-t a szövetséges fajokhoz. Eközben kidolgoznak egy megoldási tevert, mely szerinte a két fedélzeti rakétát kioldás nélkül begyújtva a Jupiter tömegvonzási hatását kihasználva létrehozzanak egy gravitációs parittyát. A terv sajnos kudarcba fullad, a röppálya-módosítása nem sikerül.

Visszatér a CSK-2, aki rossz híreket hoz, csak a Tokráknak van a közelben bevethető egységük, de az éppen titkos küldetésen van és nem akarják felfedni küldetésének célját. Samanta következtetéses úton rájön, hova mehet a hajó és azt megelőzve egy Goa'uld által uralt világba mennek a kapun. Ott megfigyeléseket végeznek, amikor hirtelen gyűrűvel felsugározzák őket a felszínen állomásozó hajóra. Szerencsére nem gárdistákkal, hanem egy régi Tokra ismerőssel, Samanta apjával találkoznak. Meggyőzik, hogy segítsenek a bajba keveredetteknek, és elindulnak hajójával.

A számítások aggasztóak, elvileg már nem tudják megmenteni O'Neill-t és Teal'c-et. Szerencsére Teal'c a kelnorim állapotába süllyedve kevesebbet lélegzik és a szívverése is lelassul. Így nőnek életbennmaradási esélyeik. Amíg a segítség feléjük tart, egyre kevesebb a levegő és hideg is kezd lenni, minden kevésbé fontos rendszert lekapcsolnak a hajón.

A mentőhajó 120%-on üzemelő hajtóművei felmondják a szolgálatot, a mentőcsapat két Goa'uld anyahajó között talála magát. Szerencsére sikerül hamar megjavítani és időben elérik a naprendszert. Ott azonban újabb gond támad, hiszen a sikló nem fér be a szállítóhajó rakterébe. Egy veszélyes művelet során, amikor is O'Neill ás Teal'c katapultálja magát az űrbe, így a transzport-gyűrűk már befoghatják őket. Sikeresen végrehajtják az akciót.

Amikor a kinnrekedt sikló felé tartó hajóban Samanta apja, Samanta és Daniel beszélgetnek, érdekes véleménykülönbség rajzolódik ki azzal kapcsolatban, hogy mit szabad és mit nem felhasználni azokból a technológiákból, amiket bevetések során szereznek. Végül is megállapítják, hogy az emberiség technológiája még gyermekcipőben jár.

ÉrdekességekSzerkesztés

  • Miközben arról volt szó, hogy az utasokra nem hat a gravitáció, O'Neill ezredes mégis ordított és nyögött, amikor a gép meredek emelkedésbe kezdett, mintha éppen nagy terhelés érné.
  • A P2C-257 bolygón látott naqahdah bánya ugyanaz, mint a 2. évad 15. epizódjában (Need (Szarkofág)) című részben látott P3R-636 bolygón, csak Samantát és Danielt belemontázsolták és besötétítették a képet.
  • A tel'tacról gyűrűplatform nélkül használják a gyűrűket. Az előző részekbe eddig csak két gyűrűplatform között történő gyűrűtranszportációt láthattunk.
  • Jack O'Neill és Teal'c űrruha és minden egyéb védelem nélkül kerültek ki az űrbe, ami elvileg a légkör hiánya miatt szétpukkadásukhoz kellett volna, hogy vezessen.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki