Fandom

Stargate wiki

Memento Mori

284pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
Memento Mori
Epizód 10. évad
8. epizód
Eredeti cím Memento Mori
Vendégszereplők Don Stark
Brendan Beiser
Sonya Salomaa
Gary Jones
Író Joseph Mallozzi és Paul Mullie
Rendező Peter DeLuise
Gyártási szám 1008
Első vetítés 2006. szeptember 8.
Epizódok időrendben
← Előző Következő →
Ellencsapás Tolvajok között
A Memento Mori (Memento Mori) a Csillagkapu filmsorozat tizedik évadjának nyolcadik része.

IsmertetőSzerkesztés

Stargate-earth-glyph.png Figyelem: Itt a Csillagkapu 10. évadjának cselekményét vagy a végkifejletet is olvashatod.

Vala pincérnőként egy vendéglőben dolgozik, és épp felveszi egy család rendelését, amikor két férfi betör az üzletbe, és felszólátják a vendéglőket, hogy értékeiket adják át nekik. Kijelölik Valat, hogy gyűjtse össze ezeket a vendégektől. De Vala hirtelen, mintegy reflexszerűen, pillanatok alatt lefegyverzi, és ártalmatlanná teszi a két rablót.

A következő jelenet három héttel korábban játszódik egy elegáns étteremben. Vala és Daniel vacsorához készülődik, és Vala azzal szekálja Jacksont, hogy a találkozó biztosan randevúnak számít. Daniel zavartan mentegetőzik, és próbálja elhitetni Valaval, hogy ez csak baráti vacsora, majd elmondja, hogy ezt a találkozót azért szerezte meg, hogy megköszönje Valanak, hogy megjavult, és a CSK-1 csapatához szeretne tartozni.

Ezután Vala elmegy a mosdóba, ahol egy férfi már vár rá, és elkábítja, majd a pincér orra előtt kíviszi a lányt az épületből. A pincér Danielhez visszatérvén elmondja, hogy Valat kikísérték, mert rosszul lett, erre Jackson rosszat sejtve, a lány keresésére indul. Elkésik, mire kiér az étteremből, addigra Valat már egy kocsiba tuszkolják, és elrobognak a helyszínről.

A lány egy raktárszerű helyiségben ébred, ahol egy idegen eszközre csatlakoztaják. Megjelenik Athena, egy Goa'uld, aki a Tröszbeli kapcsolatai segítségével raboltatta egy Valat. A múltban Vala egykori gazdatestje, Qatesh, Athena szövetségese volt, és a két Goa'uld együtt tervezett elrabolni egy tárgyat, ami megmutathatta az Ősök által elrejtett kincs lelőhelyét. A Valara csatlakoztatott szerkezet arra szolgál, hogy lány tudatalattijából előhozza Qatesh emlékeit, köztük a megtalált kincs lelőhelyét.

Eközben Mitchell, Teal'c, Carter és Daniel több titkos Trösz-rejtekhelyről kap információt, és elkezdik végigkutatni több CSK csapat segítségével a helyeket. Az egyik csapat rá is talál Valara, de a kibontakozott harcban az idegen eszköz zat találatot kap, így zárlatos lesz, és törli Vala memóriáját. A legtöbb ember meghal, amikor a Tröszt védelmi rendszere felrobbantja a titkos rejtekhelyet, de Vala elmenekül.

A CSKP-ra visszatérve, Daniel kihallgatja az egyetlen túlélőt, aki a Tröszt embere, de az nem akar vallani. Ekkor Tel'c veszi át a kihallgatást, aki súg valamit a fogolynak, aki erre vallani kezd. Kiderül, hogy Vala miért szökött meg, és miért nem emlékszik feltehetőleg semmire.

Eközben Vala a városban bolyong, és éhségében bemegy egy étterembe. Fizetés helyett megpróbál meglógni, de a tulajdonos elkapja. Vala bevallja, hogy semmire sem emlékszik, és azt is, hogy nincs semmije és senkije, erre a tulajdonos munkát ajánl a lánynak.

Vala már két hete dolgozik pincérnőként, amikor megtörténik a rész elején látott rablási kísérlet. A támadók hatástalanítása után Valat egy törzsvendég rendőr bekíséri az őrsre, és megpróbálja azonosítani. A lány nem árul el semmit, ezért a rendőrségi informatikai rendszerbe feltesznek egy azonosítási kérelmet.

A kérelmet veszik a CSKP-n is, és Siler megmutatja a tábornoknak, akik érte küldi Carteréket. A rendőrségre meg is érkezik a CSK-1 csapata, de kiderül, hogy előttük egy perccel már elvitte Valat egy Carter néven bemutatkozott tiszt. A CSK csapat üldözésre készül, de autójuk beszorul egy rendőrautó mögé, így Mitchell lefoglal egy motort, és egyedül indul útnak a Tröszt autója után.

Eközben Vala megtámadja az őt szállító autó sofőrjét, így az autó hatalmasat borul, és az odaérkező Mitchellt meglövi a Tröszt egyik embere. Vala fegyvert szerez, amit Mitchellre szegez, és elmenekülnek egy segíteni akaró civil autójával.

A CSKP kinyomozza, hol van Mitchell (a bőre alá rejtett adóvevővel), aki eközben hasztalan magyarázza Valanak a saját és csapatja történetét; a lány nem hisz neki. A kiérkező CSK-1 csak Mitchellt találja meg levetkőztetve, és Vala gyalog menekül tovább.

A lány egy rendőrautót látva egy raktárba menekül. A rendőrség értesíti a körözés alatt álló lányról a Légierőt (ezen belül a CSKP-t), így Mitchellék elindulnak a raktár felé. A Tröszt, amely lehalgatta ezt az értesítést, szintén oda tart, így hamarosan kitör a harc a CSK-1 és a Tröszt emberei között.

A CSK csapat kis idő után semlegesíti a támadókat, miközben Vala megpróbál elmenekülni, hogy most már véglegesen eltűnjön. A kijáratnál azonban eléje áll Daniel, aki elmondja, hogy Vala egész életében menekült, és nem engedi, hogy ez újra elkezdődjön. A lány emlékei visszatérnek, és boldogan öleli át Danielt.

A történet végén Landry tábornok átnyújtja Valanak a CSKP jelzéseit, így a lány ezzel hivatalosan is a CSK-1 tagja lett. Vacsorával tervezik a megünnepelését, így a lány odaveti Jacksonnak, hogy a randijuk így ezúttal nem lesz folytatva. Daniel zavartan bizonygatja, hogy a három héttelezelőtti eset sem az volt, de a CSKP jelen lévő tagjai arcukon gúnyos mosollyal elszivárognak, egyedül hagyva a szavait kereső Danielt.

ÉrdekességekSzerkesztés

  • A rendőrségen Vala saját névként Valerie Todad-ot mond be, miután a falon meglátja a rendőr gyermekének rajzát, amire a kisgyerek ráírta a „To Dad” (Apunak) szöveget
  • A jelenetben, ahol Michael egy fekete Sedant üldöz, mely elrabolta Vala-t a rendőrségről, az autópályai lehajtón a „Surrey” és a „Ladner” felirat látható, melyek Vancouver (ahol a sorozatot forgatják) külvárosai. Ettől a részlettől eltekintve a jelenet tökéletes lett volna, hiszen a készítők a lehető legtöbbet megtették, hogy az epizód hihető legyen: például az autópályán lévő autók mindegyikén coloradói rendszám van, ahol a Csillagkapu Parancsnokság található.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki