FANDOM

Keresztes háború
Epizód 9. évad
19. epizód
Eredeti cím Crusade
Vendégszereplők Vala Mal Doran (Claudia Black)
Tomin (Tim Guinee)
Denya (Daniella Evangelista)
Chekov, orosz ezredes (Garry Chalk)
Seevis (Michael Ironside)
Halstrom (Alex Dafoe)
Író Robert C. Cooper
Rendező Robert C. Cooper
Gyártási szám 919
Első vetítés 2006. március 3.
Epizódok időrendben
← Előző Következő →
Arthur leple Camelot
A Keresztes háború (Crusade) a Csillagkapu filmsorozat kilencedik évadjának utolsó előtti része.
Magyarországon 2006. augusztus 5-én vetítették.

IsmertetőSzerkesztés

Stargate-earth-glyph Figyelem: Itt a Csillagkapu 9. évadjának cselekményét vagy a végkifejletet is olvashatod.

A terhes Vala Mal Doran kapcsolatba lép a Csillagkapu Parancsnoksággal, azzal az ős kommunikációs eszközzel, amit korábban is használt Daniel-el az Avalon című epizódban. Daniel testén keresztül elmondja, hogy mi történt a Területfoglalók című epizód után. Az Ori galaxisban egy ágyban ébredt fel egy ember mellett, aki úgy hitte, hogy az istenek ajándéka. Arról értesült, hogy emberek tucatjai a városból hajókat építenek és gyülekeznek egy Ori invázióra. Mikor Vala megtudta, hogy terhes, gyorsan összeházasodott Tominnal, az emberrel, aki megtalálta. Tomin azt, hitte, hogy a saját gyereke. Bár Vala nem tudta, hogy kié a gyerek, mert nem lépett kapcsolatba senkivel sem, de később kiderült, hogy az "Ori akarata".

Eközben a Földön Chekov ezredes informálja Handry tábornokot, hogy az Oroszországgal kötött egyezmény pár hét múlva lejár. Ezzel az Egyesült Államok kénytelen lenne visszaadni a kaput Oroszországnak. Oroszország Kína támogatásával teszi meg a lépést.

Vala elmesélte, hogy hitetlenség vádjátval három napig étlen, szomjan tarotta Seevis, a helyi ügyintéző. Később Tomin mentette meg őt. Mikor elment megnézni az Ori hajókat, Seevis elmondta, hogy ő a helyi Ori-ellenes mozgalom vezetője. Úgy tervezte, hogy egy szabotázzsal elpusztítja a hajókat és több ezer Ori követőt öl meg.

Landry rájön, hogy az orosz kormány nem akarja igazán visszaszerezni a kaput, csak zsarolni akarja az Egyesült Államok kormányát, hogy adják oda nekik a következő Daedalus-osztályú csatahajót (a harmadikat, a Daedalus és az Oddysey után).

Ezután Seevis szabotázs terve elbukott. Az Ori elküldte Tomint, hogy ölje meg Seevis-t. Tomin megölte, Denyával együtt és elpuszította a kommunikációs eszközt, félbeszakítva Vala beszélhetését a Földel. Vala meggyőzi Tomint, hogy ő nem volt része az összeesküvésnek és elkíséri őt a keresztes háborúba. A Földön mindent megtesznek, hogy minél előbb megtalálják a szuperkaput és a CSK-1 nyomába ered Merlin fegyverének, ami elpusztíthatja a felemelkedett lényeket.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki