Fandom

Stargate wiki

F-307

284pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
F-307 nehéz vadász
Gyártási információk
Gyártó

Tau'ri

Tervező

Tau'ri

Technikai adatok
Hosszúság

16 méter

Szélesség

7 méter

Magasság

4 méter

Hajtómű egység(ek)

Magnetikus Repulzátor egység

Energiaforrás(ok)

Goa'uld Mágneses-repulzátor

Burkolat

Naquadah/Trinium ötvözet

Fegyverzet
  • 2 alacsony energiájú Asgard Plazma-piston
  • 1 360 fokosan körbeforgatható elhárítólöveg
  • 2 hajótestbe süllyesztett rakétablokk
Legénység

2 (pilóta, lövész)

Minimális legénység

1

Használat
Szerep(ek)

Vadászgép

Hovatartozás

Tau'ri

Az F-307-es egy igen fejlett technológiával készült vadász, amit a Tau'rik fejlesztettek ki.

LeírásSzerkesztés

Egyik legérdekesebb újítása, hogy a földi haderők űr-történetében először építettek forgatható elhárító-ütegeket a test felülső részére. A pilóta az előre tüzelő fegyvereket és az önrávezető rakétákat kezeli, míg a lövész a háta mögött, a felül elhelyezett löveget irányítja. Noha a fegyverrendszer manuális, az intelligens megkülönböztető és célpontelemző rendszer fél-autómata megoldásokat is kínál, így a célpontra állítva a célkeresztet a löveg -kiszámítva a célpont sebességét és irányát- korrigál. Valamint a mágneses hajtóművek miatt a hajó roppant jól manőverezhető.

TörténetSzerkesztés

Reworn háborúk kezdeti szakaszában tömegesen támadó Squidek ellen a földi erőknek nem volt bevethető vadásza. A százasával hömpölygő hordák ellehetetlenítették a vadászok ténykedését, így azok teljesen kiszorultak a csatatérről. Néhány évvel később, az Anuki Népcsoport Skeeterei irányokat mutattak a vadászok felhasználási területén. Az Icarus fejlesztésével párhuzamosan egyébként is szükség volt egy korszerűbb vadász-egység is. A fejlesztés alapjául az F-302-es sok évnyi tapasztalata. A technológia fejlődésével azonban az F-302 sok rendszere elavult, így a köztes megoldásokra számos elképzelés született. A földi vezetés hosszas mérlegelés és számos tervezet elbírálása után egy olyan vadász mellett döntöttek, mely elsődlegesen a nagy létszámú, gyorsan mozgó ellenfelek leküzdésére alkalmas, de komoly tűztámogatást nyújthat az ellátóhajók megsemmisítése során is. A döntés eredményeként megszületett a 307-es típusjelzésű nehéz-vadász.

MegjegyzésSzerkesztés

Ez a hajótípus egy készülőben lévő magyar animációs filmben fog szerepelni. http://redemption.csillagkapu.hu/

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki