FANDOM

Doranda helyőrség
Doranda outpost.JPG
Hely

Doranda

Galaxis

Pegazus galaxis

Építő

Lanteaiak

Irányító

Senki (jelen), Lanteaiak, Tau'ri (múlt)

Jelenlegi státusz

Megsemmisült

A Doranda helyőrséget a Lanteaiak építették a háborújuk alatt a Lidérccekkel. Ez a helyőrség nem szerepel Atlantis adatbázisában.

LeírásSzerkesztés

ArcturusControl.jpg

Atlantis első csapata az irányítóteremben

A helyőrséget a Doranda bolygón építették fel egy város közepén, ami valószínűleg a Dorandaiak fővárosa lehetett. Az épület tetején egy energiafegyvert helyeztek el.

TörténetSzerkesztés

Ez a helyőrség szolgált színhelyéül az Arcturus projekt fedőnevű, új energiaforrás tesztelésének. Ezzel az energiaforrással működtették a fent említett fegyvert, ami így olyan erőssé vált, hogy képes elpusztítani egy teljes flottányi Lidér Kaptárhajót. Azonban a projektben hiba lépett fel. Az energiagenerátor elkezdett túltöltődni, így a fegyver össze-vissza kezdett lőni, és elpusztított minden élőlényt és épületet a bolygón a Lanteai tudósoknak végül sikerült megakadályozniuk, hogy felrobbanjon, de az eljárásba belehaltak.

Tízezer évvel később, amikor az Atlantis Expedíció átvizsgálta a bolygót, rátaláltak a kísérletbe, és Rodney McKay és csapata tökéletesítették a kísérletet. Azonban a hibát nem tudták kiküszöbölni, így otthagyták a túltöltődő generátort, és elmenekültek. A túltöltődésből adódó robbanás akkor a volt, hogy elpusztítottak a helyőrséget, a bolygót, sőt a naprendszer 5/6-át.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki