Fandom

Stargate wiki

Doranda helyőrség

284pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
Doranda helyőrség
Doranda outpost.JPG
Hely

Doranda

Galaxis

Pegazus galaxis

Építő

Lanteaiak

Irányító

Senki (jelen), Lanteaiak, Tau'ri (múlt)

Jelenlegi státusz

Megsemmisült

A Doranda helyőrséget a Lanteaiak építették a háborújuk alatt a Lidérccekkel. Ez a helyőrség nem szerepel Atlantis adatbázisában.

LeírásSzerkesztés

ArcturusControl.jpg

Atlantis első csapata az irányítóteremben

A helyőrséget a Doranda bolygón építették fel egy város közepén, ami valószínűleg a Dorandaiak fővárosa lehetett. Az épület tetején egy energiafegyvert helyeztek el.

TörténetSzerkesztés

Ez a helyőrség szolgált színhelyéül az Arcturus projekt fedőnevű, új energiaforrás tesztelésének. Ezzel az energiaforrással működtették a fent említett fegyvert, ami így olyan erőssé vált, hogy képes elpusztítani egy teljes flottányi Lidér Kaptárhajót. Azonban a projektben hiba lépett fel. Az energiagenerátor elkezdett túltöltődni, így a fegyver össze-vissza kezdett lőni, és elpusztított minden élőlényt és épületet a bolygón a Lanteai tudósoknak végül sikerült megakadályozniuk, hogy felrobbanjon, de az eljárásba belehaltak.

Tízezer évvel később, amikor az Atlantis Expedíció átvizsgálta a bolygót, rátaláltak a kísérletbe, és Rodney McKay és csapata tökéletesítették a kísérletet. Azonban a hibát nem tudták kiküszöbölni, így otthagyták a túltöltődő generátort, és elmenekültek. A túltöltődésből adódó robbanás akkor a volt, hogy elpusztítottak a helyőrséget, a bolygót, sőt a naprendszer 5/6-át.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki