Fandom

Stargate wiki

A dacos

284pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
A dacos
Epizód 1. évad
12. epizód
Eredeti cím The Defiant One
Vendégszereplők Richard Ian Cox (Dr. Brendan Gall)
Paul Magel (Abrams)
Joseph May (Markham)
James Lafazanos (Lidérc)
Író Peter DeLuise
Rendező Peter DeLuise
Első vetítés 2005. január 28.
Epizódok időrendben
← Előző Következő →
A szem Veszélyes zóna
Az A dacos (The Defiant One) a Csillagkapu: Atlantisz filmsorozat első évadjának tizenkettedik része.

IsmertetőSzerkesztés

AtlantisGlyph09.svg.png Figyelem: Itt a Csillagkapu: Atlantisz 1. évadjának cselekményét vagy a végkifejletet is olvashatod.

Sheppard és csapata egy ős védelmiműhold felderítésére indul. 15 óra alatt érik el, majd kiderül, hogy használhatatlan. Azonban a közeli bolygóról egy gyenge jel fogható. A lidérc hajót kb. 10000 éve lőhette le a műhold. Úgy döntenek, hogy leszállnak. Weir eközben azon aggodalmaskodik, hogy a csapat messze van, ezért Fordékat készenlétbe helyezi. Miután leszállnak, az érzékelők nem jeleznek életjelet. Útközben találkoznak egy fénylõ kis energia alapú bogárral (pont olyan, mint a Csillagkapu 4x19 Prodigy / Õstehetség c. epizódban szerepelt lények).

Bemennek a hajóba, ahol megdöbbenve tapasztalják, hogy a lidérc kannibalizmust folytattak. A további vizsgálatok szerint, a hajó több mint 100 hibernációs kapszulát tartalmaz. Ezek szerint ez egy ellátó hajó volt. Sheppard rádión szól a másik két tudósnak, hogy menjek ki a hajóból, de ekkor megtámadja őket egy lidérc. Mire odaérnek csak az egyik tudós megöregedett holtestét találják meg. A másikat (Dr. Gault) a lidérc elvitte magával. Beleharap őbele is, így ő is megöregedik, de nem hal meg. A lidérc az után érdeklődik, hogy hol van a hajó, amivel jöttek. Gaul el is mondja neki, így a lidérc elindul megkeresni azt. Mire Sheppard és McKay megtalálják már egyedül van. Elmondja, hogy a lidérc már elindult. Sheppard elindul a lidérc után, McKay Gaullal marad.

A lidérc előbb éri el a hajót, el is kezdi átkutatni. Mire Sheppard odaér már talál egy pisztolyt. Sheppard és McKay a rádión keresztül azon morfondírozik, hogy a lidérc, hogy élhet ennyi idő után is. McKay szerint a lidércnek jók a regenerációs képességei, mivel nemrég evett. Sheppard azért megpróbálja, beleereszt egy P-90-es tárat, de az ellenfél csak elkábul. A megtalált pisztollyal megsebzi Sheppard-öt aki elmenekül.

A lidérc nem tudja iránytani a hajót, mivel nem rendelkezik ős-génnel. Elkezdi átprogramozni a hajót. Sheppard a rádión keresztül próbál phiszo-hadviselést folytatni: tudatja a lidércel, hogy a háborút elvesztették és ő a fajának utolsó példánya. A lidérc nem hisz neki. A felmentő csapat - hála Weir megérzéseinek - már útnak indul.

McKay eközben Gaullal beszélget. Gaul győzködni kezdi McKay-t, hogy hagyja ott és menjen Sheppard segítségére. Mivel McKay nem akar menni, Gaul fogja a pisztolyát és fejbe lövi magát. John megpróbálja elcsalni a lidércet a hajótól. Leszúr egy füstöt eregető akármit és vár. A lidérc elindul a füst felé. John elkezdi futni a hajó felé, de 2 méterrel a cél előtt egy kék energiamezőbe ütközik; a lidérc pajzsot vont az ugró köré. Tűzharcba keverednek, Johnnak elfogy a lőszerre, így visszavonul és elkezd csokit enni. Erre energia alapú bogarak sereglenek köré. Eldob egy nagyobb darabot a csokiból, majd elmennek. Nézegeti milyen fegyvere marad; megtalálja azt a gránátot, melyet még a felderítés elején talált a hajón.

A lidérc Sheppard hangját hallja a homokban. John a rádión keresztül beszél vele. Mondja neki, hogy vegye fel a készüléket. A lidérc felveszi, erre az alatta elrejtett gránát felrobban. De a lidérc még mindig bírja szuflával. Puszta közelharcba kezdenek.

Fordék eközben már egész közel érnek a bolgyóhoz, megpróbálnak kapcsoltat létesíteni. Semmi válasz. Feltűnik a színen McKay, aki az összes lőszerét beleereszti a lidércbe. John eközbe ráront a csokival a lidércre, sikerül is az övébe rakni. Erre egy egész bogárhadsereg támad a lidércre. John meghallja Fordot a rádión. Parancsba adja, tüzeljenek a legnagyobb életjelre. Tűz, aztán BUMM! A lidérc eltűnt.

ÉrdekességekSzerkesztés

  • A részt a Richmondi homokdűnék közt vették fel.
  • Ez az első rész, ahol Kirk kapitány neve először feltűnik. Később rengeteg szóvicc lesz ezzel kapcsolatban.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki